You are currently viewing فرورفتگی فرش و موکت
فرورفتگی فرش و موکت

فرورفتگی فرش و موکت

فرورفتگی فرش و موکت در اثر قرار گیری اجسام سنگین مثل کمد یا مبل مستقیم روی فرش قرار به وجود می آید و در نتیجه آن، پرزهای فرش فشرده می شود و روی قالی یا فرش فرورفتگی ایجاد می شود.

بهتر است این اجسام را روی فرش قرار ندهیم ولی  گاهی مجبوریم دکوراسیون خانه خود را طوری ترتیب دهیم که برخی وسایل سنگین بر روی فرش قرار بگیرند.که ظاهر فرش  را زشت می کند.  بهترین کار این است که از ایجاد این فرورفتگی ها پیشگیری کنیم .

راهکارهای رفع فرورفتگی فرش

اما در صورت ایجاد شدن این فرورفتگی ها و به جا ماندن جای مبل و وسایل سنگین هم نگران نباشید .راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که به راحتی قابل انجام است.

به راهکارهای قالیشویی جردن در ادامه توجه کنید.

روش اول

در این روش برای از بین بردن فرورفتگی فرش فقط کافی است یک حوله تمیز را تا کنید و روی قسمت گود شده فرش بگذارید و با اتو بخار ، روی آن بکشید تا به حالت قبل برگردد. اگر اتویتان خیلی بخار نمی دهد کمی حوله را نم کنید.

اگر اتو بخار ندارید باز هم میتوانید از این روش استفاده کنید: در اینصورت حوله را نم کنید و با اتوی معمولی روی فرش بکشید. و این کار را تا زمان از بین رفتن کامل گودی ها ادامه دهید.

فرورفتگی فرش و موکت

روش دوم

چند تیکه یخ کوچک را روی فرورفتگی بگذارید تا کم کم آب شود. یخ ها باید به طور کامل فرورفتگی را پوشش دهند، بنابراین اگر فرورفتگی بزرگ تر بود، به قطعات یخ  بیشتری نیاز خواهید داشت. سپس، اجازه دهید تایخ ذوب شود و چند ساعت صبر کنید حداقل ۳ ساعت. 

هنگامی که فرش مرطوب است، با یک مسواک قدیمی، چنگال یا سکه روی پرزهای فرش بکشید تا به حالت اولیه خود برگردند.فرش را با یک پارچه یا اسفنج تمیز کنید تا رطوبت بیش از حد را از بین ببرد و بافت را احیا کنید.

بسته به اندازه پرز های فرش ، ممکن است لازم باشد این روند را چندین بار تکرار کنید تا نتایج را ببینید. قبل از تلاش دوباره صبر کنید تا فرش به طور کامل خشک شود.

روش سوم

یک دیگر از روش ها، استفاده از بخاشوست. در صورتیکه بخارشو دارید، آن را آماده نمایید. در غیر این صورت میتوانید از مراکزی معتبر آن را اجاره نمایید.سپس طبق دستورالعمل ، بخارشو را فعال کنید. بهتر است از آب جوشیده برای پر کردن مخزن بخارشو استفاده نمایید.سپس از سری حوله ای بخارشو استفاده نمایید. و روی قسمت گودی فرش بکشید . بهتر است به مدت ۵ ثانیه روی آن قرار دهید.

سپس با استفاده از برس قالیشویی یا یک مسواک قدیمی در خلاف جهت خواب فرش بکشید تا الیاف تخت شده را به حالت اولیه برگردند.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها